برنامه ريزي آموزشي هسته ها و مؤسسات مستقر در مراكز رشد
یزدفردا:براساس بررسيهاي بعمل آمده توسط كميته آموزش درخصوص برنامه ريزي آموزش هسته ها ومؤسسات مستقر در مراكز رشد ، موارد ذيل مورد لحاظ واقع شده است.مؤسسات مي توانند نظرات و پيشنهادات خود را در خصوص موارد مطرح شده به واحد امورمؤسسات اعلام نمايند.
پيشنهادات كميته آموزش:
دوره هاي آموزشي مورد نياز مؤسسات به دوگروه الزامي و اختياري تفكيك ميگردد
- دوره هاي آموزشي الزامي : دوره هايي است كه هسته ها و مؤسسات براساس برنامه ريزي آموزشي ، ملزم به گذراندن آن مي باشند.نتايج اين دوره ها در ارزيابي مؤسسات منظور خواهد شد.هزينه اين دوره ها به عهده پارك بوده و مازاد بر اعتبار مؤسسات مي باشد.
- دوره هاي آموزشي اختياري: دوره هايي است كه هسته ها و مؤسسات بنا به نياز خود درآنها شركت مي نمايند. گذراندن اينگونه دوره ها در ارزيابي مؤسسات مؤثر خواهد بود. درصدي از هزينه اين دوره ها توسط پارك و بصورت مازاد براعتبار مؤسسه پرداخت مي شود.
در برنامه ريزي آموزشي مراحل رشد مؤسسات به ترتيب زير پيش بيني شده است:
الف: هسته ها: تشكيل تيم و راه اندازي كسب و كار
ب: مؤسسات :
سال اول: راه اندازي شركت و تدوين ايده محوري
سال دوم : تمركز بر روي پيشبرد ايده محوري
سال سوم : توليد محصول و فروش
با توجه به مراحل رشد مؤسسات فهرست دور ه هاي آموزشي مورد نياز به تفكيك الزامي و اختياري و نيز به تفكيك سالهاي استقرار مؤسسه در مركز رشد به ترتيب زير پيش بيني مي گردد.لازم به ذكر است كه كليات برخي دوره ها. درفهرست دوره هاي الزامي پيش بيني شده و مباحث تخصصي تر آنها در فهرست دوره هاي اختياري آمده است.
باتآئيد مدير مركز رشد امكان جايگزيني دوره اختياري با دوره اجباري و نيز جابجايي در سالهاي گذراندن دوره براي برخي مؤسسات وجود دارد.
فهرست دوره هاي الزامي
الف: هسته ها:
1- خلاقيت، كارآفريني، كارتيمي( يك روز)
2- تدوين طرح تجاري ( 2روز)
3- راه اندازي كسب و كار ( 1 روز)
4- فنون مذاكره و مكاتبات ( 1 روز)
ب: مؤسسات
- سال اول :
شش ماهه اول: اصول مباني مديريت ( 2 روز)، اصول حقوق تجارت ( قوانين كار)( 2 روز)، اصول حقوق تجارت ( ماليات)( 1 روز)، اصول حقوق تجارت ( قوانين بيمه)( 1 روز)
شش ماهه دوم: مديريت پروژه ( 2 روز)، اصول حقوق تجارت ( قوانين چك و سفته)(1 روز)، اصول حقوق تجارت ( مالكيت فكري)( 1 روز)
- سال دوم:
شش ماهه اول: اصول حسابداري( 3 روزه)، مديريت مالي ( 2 روزه)
شش ماهه دوم: اصول روش هاي تآمين منابع مالي (2 روز)
- سال سوم :
شش ماهه اول: اصول بازاريابي ( 2 روز)
شش ماهه دوم : اصول مبادلات بين المللي ( 3 روز)، اصول توجيه اقتصادي ( 2 روز)
فهرست دوره هاي اختياري
1- مديريت منابع انساني
2- سيستم هاي اطلاعات مديريت
3- مديريت استراتژيك
4- مديريت توليد
5- آشنايي با حسابداري صنعتي
6- اصول حقوق تجارت بين المللي
7- بازاريابي- مهندسي تبليغات
8- بازاريابي- مهارتهاي ارتباطي و نقش آن در اثر بخشي فروش
9- بازاريابي – رقابت و رقابت پذيري
10- بازاريابي - تكنيك¬هاي فرصت يابي در بازاريابي فروش
11- بازاريابي- نقش منش ها و مسئولان دفاتر در پيشبرد اهداف بازاريابي شركت
12- بازرگاني بين المللي – مديريت خريد و سفارشات خارجي
13- بازرگاني بين المللي – امور گمركي و ترخيص كالا
14- بازرگاني بين المللي – شركت در نمايشگاهها
15- تامين منابع مالي: آشنايي با مقررات مناقصه ، مزايده و معاملات دولتي
16- خودشناسي سازماني( آناگرام)
17- دوره هاي تخصصي مرتبط با ايده محوري با تآئيد مدير مركز رشد
تصویر برنامه آموزش موسسات
منبع:فن بازار" پارک علم و فناوری یزد
یزدفردا
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
یکشنبه 19,ژانویه,2025